خرید آمپول سقط جنین

خرید آمپول سقط جنین

یکی از روش های خاتمه بارداری سقط جنین با آمپول پروستاگلندین است که باعث نرم شدن دهانه رحم و منقبض شدن آن می شود که در طی چند ساعت باعث سقط جنین می شود. علاوه بر آمپول قرص سقط جنین سایتوتک نیز همین پروسه را انجام می دهد و مصرف آن و عوارض آن پایین تر از آمپول است. در این مقاله نحوه خرید آمپول سقط جنین، قیمت آمپول سقط جنین و مقایسه آن با قرص های سقط جنین را به صورت جامع شرح می دهیم با ما باشید.

مشاوره برای خرید: 09233868212

بخوانید:خرید قرص سقط جنین

خرید آمپول سقط جنین

آمپول سقط جنین را می توانید در داروخانه زنان و زایمان بخرید اما برای خرید آن نیاز به نسخه دکتر و سونوگرافی دارید. در صورتی آمپول سقط جنین به شما تحویل داده می شود که یا جنین شما سالم نباشد یا ادامه بارداری باعث خطر برای سلامتی مادر شود در غیر این صورت آمپول سقط جنین به شما تحویل داده نمی شود و باید از بازار آزاد به صورت غیرقانونی تهیه کنید.

در بازار آزاد از جمله ناصر خسرو و اینترنتی این آمپول وجود دارد ولی حتما باید مواظب باشید که آمپول اصل پروستاگلندین تهیه کنید چرا نباید به هر فروشنده ای اعتماد کنید. علاوه بر آمپول پروستاگلندین، آمپول اکسی توسین نیز باعث سقط جنین می شود.

خرید آمپول سقط جنین

قیمت آمپول سقط جنین

قیمت آمپول سقط جنین در داروخانه بین 50 الی 100 هزار تومان قیمت دارد اما در بازار آزاد ممکن است قیمت های متفاوتی از 300 هزار تومان به بالا به شما بدهند به همین دلیل در قدم اول از اصالت دارو اطمینان حاصل کنید و در قدم دوم این دارو را با قیمت مناسب تهیه کنید.

بخوانید: قیمت قرص سقط جنین در سال 1402

آمپول سقط جنین پروستاگلاندین E2

آمپول پروستاگلاندین E2  همچنین به عنوان آمپول سقط جنین شناخته می‌شود، یک پروستاگلاندین طبیعی با خاصیت اکسی‌توسیک است که به عنوان دارو استفاده می‌شود.در سقط با این روش ۲ آمپول پروستاگلاندین به فاصله یک ساعت از هم عضلانی تزریق می گردد که زن باردار پس از یک تا ۲ ساعت دچار درد و پیچش شکم همراه با خونریزی و دفع جنین می شود.

 

آمپول سقط جنین اکسی توسین چیست؟

رحم دارای گیرنده های حساس به اكسی توسین می باشد. توسین با افزایش غلظت كلسیم داخل سلولی، انقباض عضله صاف رحم را تحریك و به این ترتیب با تقلید انقباضات طبیعی، سبب القاء زایمان و كند شدن موقت جریان خون رحم می شود. شدت و وسعت انقباضات رحمی افزایش یافته و منجر به اتساع و محو شدن غشاء دهانه رحم می شود. با پیشرفن بارداری و ازدیاد تعداد گیرنده های اكسی توسین پاسخ رحم به اكسی توسین نیز افزایش می یابد. همین انقباضات در رحم هم می تواند باعث سقط جنین شود.

بخوانید: هر آنچه باید در مورد قرص سقط میفپریستون بدانیم

خونریزی پس از آمپول سقط جنین

این خونریزی ها ممکن است چند روز تا چند هفته ادامه یابد و برای پیشگیری از کم خونی فقر آهن بیمار باید روزی یک قرص آهن به ازای هر روز خونریزی استفاده نماید.

پیشگیری از عفونت پس از آمپول سقط جنین

جهت پیشگیری از عفونت هر ۶ساعت کپسول سفالکسین ۵۰۰ همراه با قرص مترونیدازول هر ۸ ساعت را فراموش ننماید.

 

نکات مهم بعد آمپول سقط جنین

  • درد شدید پایین شکم (جهت درمان آن آمپول هیوسین تزریق می شود که ممکن است از اثر آمپول پروستاگلندین در ایجاد سقط بکاهد)
  • درد سردل مشابه درد معده (جهت درمان آن دو آمپول رانیتیدین را وریدی آهسته تزریق نمایید)
  • تنگی نفس (جهت رفع آن آمپول هیدروکورتیزون را وریدی آهسته تزریق نمایید)
  • اسهال و افت فشار (جهت درمان آن از سرم قندی نمکی استفاده نمایید)
  • جهت پیگیری سونوگرافی بعد از قطع خونریزی یا سونوگرافی بعد از ده روز در صورت ادامه دار بودن خونریزی ضروری است
  • در صورت ادامه دار بودن خونریزی پس از سقط قرص متیل ارگونوین(مترژین)هر ۸ ساعت تجویز گردد.

بخوانید:هر آنچه در مورد سقط جنین دارویی باید بدانیم؟

عوارض جانبی آمپول سقط جنین

  • سردرد
  • تهوع
  • کرامپ رحمی
  • دل درد
  • اسهال
  • نفخ
  • تب
  • اختلال های انعقادی
  • خون ريزی شدید و غیرطبیعی واژینال
  • قائدگی نامرتب

 

منع مصرف آمپول سقط جنین

  • حساسیت به پروستاگلاندین E2
  • مصرف هم زمان با اکسی توسین

 

آیا بعد از سقط جنین، در آینده می توانید دوباره باردار شوید؟

به طور کلی روش های سقط جنین هیچ گونه محدودیتی را برای بارداری فرد در آینده ایجاد نمی کند. به یاد داشته باشید که در همان هفته های اول بعد از سقط جنین، شما دوباره می توانید باردار شوید. پس بهتر است برای پیشگیری از بارداری مجدد، از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

 

 

مقایسه آمپول سقط جنین با قرص سقط جنین میزوپروستول

طبق مطالعاتی که روی 125 زن باردار در سه ماهه دوم بارداری بودن انجام شد. این 125 به دو گروه مساوی تقسیم شدند. در گروه اول از قرص میزوپروستول استفاده شد در گروه دوم از آمپول اکسی توسین استفاده شد.

نتیجه این مطالعه به این شرح است: در گروه ميزوپروستول انقباضات زايمانی و ختم حاملگی در مدت زمان كوتاهتر نسبت به اكـسی توسين انجام شد احتباس جفت و هزينه مصرف. در این گروه كمتـر بـود. تـب ، خـونريزی و عوارض گوارش و پارگی رحم در دو گروه تفاوتی نداشت.

پس نتیجه می گیریم که ميزوپروستول زمانی كه جهت ختم حاملگی در سه ماهه دوم اسـتفاده مـی شـود نـسبت بـه اكسي توسين در زمان كوتاهتری سبب زايمان خواهد شد و همچنين ميزان هزينه ، عوارض جانبی و نيـاز بـه مراقبت های شديد درمصرف ميزو پروستول كمتر است، بنابراين جهت ختم حاملگی در سه ماهه دوم ميتواند جايگزين مناسبی برای اكسی توسين باشد.

خلاصه: قرص سقط جنین از آمپول بهتر است.

همچنین شما قرص را به تنهایی می توانید مصرف کنید اما آمپول باید توسط فرد متخصص تزریق شود.

به زبان اصلی بخوانید:

https://www.e-compendium.be/nl/bijsluiters/patient/929

https://www.pfizer.nl/product/prostin-e2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما