سقط جنین در جوانان چه تاثیر بر زندگی آن ها میگذارد؟

سقط جنین در جوانان

این مقاله بررسی کرد که چگونه سقط جنین قبل از 21 سالگی بر زندگی زنان جوان در نیوزیلند تأثیر می گذارد، با تمرکز بر تحصیلات، امور مالی و روابط آنها. این مطالعه داده‌های گروهی از زنان را که حاملگی یا سقط جنین را تجربه کرده بودند، تجزیه و تحلیل کرد و نتایج آن‌ها را با زنانی که باردار نبودند مقایسه کرد.

سقط جنین در جوانان چه تاثیر بر زندگی آن ها میگذارد؟

بسیاری از زنان جوان به سقط جنین فکر می کنند، زیرا نگران این هستند که بچه دار شدن چه تاثیری بر تحصیل، شغل، امور مالی یا روابط آنها دارد. تحقیقات نشان می دهد که نگرانی در مورد تحصیلات، ثبات مالی و وضعیت روابط از دلایل رایج انتخاب سقط جنین است. برخی از مطالعات نشان می دهد که والدین شدن در سنین پایین، به ویژه در نوجوانی، می تواند منجر به مشکلاتی مانند تحصیلات پایین، فقر، اتکا به رفاه و مشکلات در روابط شود.

محققان می‌خواستند ببینند که آیا سقط جنین در اوایل زندگی ممکن است منجر به نتایج بهتری در مقایسه با زنان جوانی شود که باردار شده‌اند اما سقط جنین نکرده‌اند. آنها به گروهی از زنان جوان در نیوزیلند نگاه کردند و زندگی آنها را تا سن 25 سالگی مورد مطالعه قرار دادند. در نیوزیلند، سقط جنین تحت شرایط خاصی مانند تهدید سلامت یک زن، بارداری ناشی از تجاوز جنسی، یا ناتوانی های روانی شدید مجاز است.

محققان بر این باور بودند که زنان جوانی که سقط جنین کرده‌اند ممکن است در مقایسه با زنانی که باردار شده‌اند و سقط جنین نکرده‌اند، وضعیت تحصیلی و اقتصادی بهتری داشته باشند. آنها همچنین می خواستند کسانی را که قبل از 21 سالگی سقط جنین کرده بودند با کسانی که تا 21 سالگی باردار نشدند مقایسه کنند. آنها فکر کردند که هنگام در نظر گرفتن عوامل قبل از بارداری، این دو گروه ممکن است نتایج تحصیلی و زندگی مشابهی داشته باشند.

سقط جنین در جوانان

بخوانید: خرید قرص سقط جنین

نکات مهم در مورد این تحقیق

زنانی که باردار بوده اند اما سقط جنین نکرده اند در مقایسه با زنانی که اصلا باردار نشده اند نتایج بدتری دارند.

زنانی که سقط جنین کرده اند بهتر از زنانی که باردار بوده اند اما سقط جنین نکرده اند، عمل کرده اند. احتمال اینکه بعد از دبیرستان به دانشگاه رفته باشند، مدرک دانشگاهی گرفته باشند یا مدارک دیگری را کسب کرده باشند، بیشتر بود.

آنها همچنین کمتر به رفاه وابسته بودند، به طور متوسط پول بیشتری به دست آوردند و خشونت کمتری را از طرف شریک زندگی خود تجربه کردند.- زنانی که سقط جنین داشتند و آنهایی که تا 21 سالگی باردار نشده بودند، نتایج مشابهی داشتند.

از نظر تحصیلات، درآمد خانواده و روابطشان شبیه هم بودند.

سایر عوامل در نظر گرفته شده
– زنانی که باردار بوده‌اند اما سقط جنین نکرده‌اند، معمولاً از زمینه‌هایی هستند که تحصیلات و پول کمتری دارند.  آنها نمرات هوش پایین تری داشتند و در سنین پایین تر در مدرسه به موفقیت دست نیافتند.

بخوانید: قیمت قرص سقط جنین در سال 1402

نتایج این تحقیق

  • – در ابتدا، به نظر می رسید زنانی که سقط جنین کرده بودند، نتایج بهتری در تحصیل، درآمد، استقلال رفاهی و روابط نسبت به زنانی که بدون درخواست سقط جنین داشتند، داشتند.
  • – اما با در نظر گرفتن فاکتورهای قبل از بارداری، تنها مزایای آموزشی برای کسانی که سقط جنین داشتند، قابل توجه باقی ماند.
  • – به نظر می‌رسید که سقط جنین به فرصت‌های آموزشی کمک کند، اما مزایای یکسانی را در درآمد، وابستگی به رفاه یا نتایج روابط نشان نداد.
  • – این مطالعه دارای محدودیت هایی بود، مانند خاص بودن زمینه نیوزلند و تعداد نسبتاً کمی از زنان مورد مطالعه.

به طور کلی، یافته‌ها نشان می‌دهد که سقط جنین ممکن است به حفظ اهداف آموزشی بعد از اوایل بارداری کمک کند، اما لزوماً سایر جنبه‌های زندگی مانند درآمد یا شراکت را بهبود نمی‌بخشد. این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد تأثیرات گسترده تر سقط جنین را برای آگاهی بهتر زنان در مورد پیامدهای بالقوه آن بر زندگی آنها برجسته کرد.

 

منابع:

https://www.guttmacher.org/journals/psrh/2007/abortion-among-young-women-and-subsequent-life-outcomes

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما