بعد از مصرف قرص سقط جنین چه انتظاری داشته باشیم؟

بعد از مصرف قرص سقط جنین چه انتظاری داشته باشیم؟

ممکن است برای یک روز یا بیشتر احساس خستگی یا گرفتگی داشته باشید و برای مدتی خونریزی و لکه بینی داشته باشید. بیشتر افراد یک روز پس از سقط دارویی به فعالیت های عادی باز می گردند.

بعد از مصرف قرص سقط جنین چه احساسی خواهم داشت؟

احساس شما در حین و بعد از سقط دارویی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. روزی که میزوپروستول مصرف می کنید ، استراحت کنید و در یک مکان راحت باشید. ممکن است 1 یا 2 روز بعد احساس خستگی کنید، اما باید به زودی به حالت عادی بازگردید.

در صورت تمایل می توانید روز بعد به محل کار، مدرسه، رانندگی و بسیاری از فعالیت های عادی دیگر برگردید. اما کارهای سخت یا ورزش های سنگین را برای چند روز انجام ندهید. با گذشت روزها باید احساس بهتری داشته باشید، اما اگر هنوز احساس بیماری می کنید با پزشک یا مرکز بهداشت تماس بگیرید.

پس از اتمام سقط جنین، گرفتگی و خونریزی باید با گذشت ساعت ها و روزها کاهش یابد. همچنین ممکن است سینه‌های حساسی داشته باشید و ممکن است ترشحات شیری از آنها نشت کند. این باید چند روز دیگر متوقف شود. پوشیدن سوتین مناسب به شما کمک می کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

هر گونه لرز، تب یا حالت تهوع که دارید باید خیلی سریع از بین برود. اگر بیش از 24 ساعت پس از مصرف میزوپروستول دچار تهوع، استفراغ، اسهال یا تب شدید، فوراً با پزشک یا مرکز بهداشت تماس بگیرید. می تواند نشانه عفونت باشد.

پزشک یا کارکنان مرکز مراقبت‌های بهداشتی دستورالعمل‌های کتبی مراقبت‌های بعدی و شماره تلفنی را به شما می‌دهند که می‌توانید برای هرگونه سؤال در مورد عوارض جانبی قرص سقط جنین یا هر گونه نگرانی دیگر با آن تماس بگیرید. در طول و بعد از سقط جنین، تمام دستورات پزشک را دنبال کنید.

ارائه‌دهنده سقط جنین به شما دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه اطمینان از اینکه سقط جنین با یک تست بارداری خاص جواب داده است، به شما می‌دهد. همچنین می توانید یک ویزیت بعدی یا تماس تلفنی با پرستار یا پزشک خود داشته باشید تا مطمئن شوید که سقط جنین شما کامل شده است و سالم هستید.

افراد پس از سقط جنین می توانند طیف وسیعی از احساسات را داشته باشند. مطالعات نشان می دهد که بیشتر مردم احساس آرامش می کنند، اما گاهی اوقات افراد احساس غم و اندوه یا پشیمانی می کنند. بسیاری از مردم همه این چیزها را با هم احساس می کنند. به هر حال شما احساس می کنید کاملا طبیعی است – تجربه هر کسی متفاوت است. اما اگر خلق و خوی شما شما را از انجام کارهایی که معمولا هر روز انجام می دهید باز می دارد، با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید تا کمک کنند.

بخوانید: خرید آمپول سقط جنین

بعد از مصرف قرص سقط جنین چه انتظاری داشته باشیم؟

قرص سقط جنین چه تاثیری بر پریودهای من خواهد داشت؟

خونریزی و لکه بینی تا چند هفته پس از سقط جنین طبیعی است. می‌توانید از پدها، تامپون‌ها یا فنجان قاعدگی استفاده کنید – هر چیزی که برای شما راحت‌تر است. اما پرستار یا پزشک شما ممکن است استفاده از پد را در طول سقط جنین توصیه کند تا بتوانید میزان خونریزی خود را پیگیری کنید.

سقط جنین یک چرخه قاعدگی جدید را آغاز می کند، بنابراین قاعدگی شما باید 4 تا 8 هفته پس از سقط به حالت عادی بازگردد. زمان پریود بعدی شما نیز ممکن است به وضعیت کنترل بارداری شما بستگی داشته باشد.

اگر از کنترل بارداری هورمونی استفاده نمی کنید ، می توانید تا 8 هفته پس از سقط جنین منتظر پریود باشید. اگر از روش‌های کنترل بارداری هورمونی استفاده نمی‌کنید و 8 هفته پس از سقط پریود نشدید، با نزدیک‌ترین مرکز بهداشت والدین برنامه‌ریزی شده تماس بگیرید.

به خاطر داشته باشید که پس از سقط جنین می‌توانید خیلی سریع باردار شوید، حتی اگر دوره‌های قاعدگی‌تان هنوز به حالت عادی بازنگشته باشد. بنابراین اگر نمی خواهید دوباره باردار شوید، بهتر است با پرستار یا پزشک خود در مورد کنترل بارداری صحبت کنید .

بخوانید: خرید قرص سقط جنین

چه مدت بعد از سقط دارویی می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

به محض اینکه احساس آمادگی کردید می توانید رابطه جنسی داشته باشید.

 

چه زمانی می توانم بعد از سقط دارویی استفاده از روش های ضد بارداری را شروع کنم؟

شما می توانید بلافاصله پس از سقط دارویی یک روش جدید کنترل بارداری را شروع کنید. شما می توانید خیلی سریع پس از سقط جنین باردار شوید، بنابراین ایده خوبی است که در اسرع وقت با پرستار یا پزشک خود در مورد کنترل بارداری صحبت کنید – آنها می توانند به شما کمک کنند روشی را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

 

آیا در صورت مصرف قرص سقط جنین می توانم شیر دهم؟

داروهای موجود در قرص سقط جنین گاهی اوقات می توانند به شیر مادر منتقل شوند. اما معمولاً در مقادیر کم است که نباید روی نوزاد تأثیر بگذارد. اگر شیر می دهید می توانید با پرستار یا پزشک خود صحبت کنید و آنها به شما کمک می کنند تا بفهمید چه چیزی برای شما و کودکتان بهتر است.

بخوانید: قیمت قرص سقط جنین در سال 1402

آیا می توانم بعد از مصرف قرص سقط جنین ورزش کنم؟

در روزی که داروی دوم ( میزوپروستول ) را مصرف می کنید و چند روز بعد از آن، از ورزش سنگین خودداری کنید.

روزی که بارداری شما تمام می شود، گرفتگی و خونریزی زیادی خواهید داشت و احتمالاً احساس خوبی نخواهید داشت، بنابراین برنامه ریزی کنید که آن را راحت کرده و در یک مکان راحت استراحت کنید. ممکن است 1 یا 2 روز بعد احساس خستگی کنید، اما باید به زودی به حالت عادی بازگردید.

اگر می خواهید روز بعد به کار، مدرسه، رانندگی، پیاده روی و بسیاری از فعالیت های عادی دیگر برگردید. اما کارهای سخت یا ورزش های سنگین را برای چند روز انجام ندهید. اگر به اندازه کافی احساس خوبی دارید، می توانید فعالیت های سبکی مانند پیاده روی انجام دهید. اگر سینه های شما حساس است، پوشیدن یک سوتین مناسب می تواند به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اما به بدن خود گوش دهید و به خود فشار نیاورید.

 

منبع: what-can-i-expect-after-i-take-the-abortion-pill

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما