در صورت وجود این 3 عارضه بعد سقط جنین به دکتر مراجعه کنید

 

در این مقاله قصد داریم سه عوارض خیلی مهم بعد از سقط جنین را بررسی کنیم در صورتی که برای شما اتفاق افتاد حتما باید به دکتر مراجعه کنید.

در صورت وجود این 3 عارضه بعد سقط جنین به دکتر مراجعه کنید

 

خونریزی شدید بعد سقط

خونریزی شدید بعد سقط

خونريزي شديد به خونريزي گفته مي شود كه بيش از 3-2 ساعت طول بكشد و در هر ساعت بيش از 2 تا 3 نوار بهداشتي ماكسي خيس شود. احساس سرگیجه یا سبکی سر می تواند نشانه از دست دادن بیش از حد خون باشد و به این معنی است که می تواند سلامتی شما را تهدید کند.

اگر خونریزی شدید بعد از 2-3 ساعت کاهش نیابد، ممکن است نشانه سقط ناقص باشد (بقایای حاملگی هنوز در رحم است) که نیاز به درمان دارویی دارد. این ممکن است چند ساعت پس از مصرف میزوپروستول و همچنین دو هفته یا بیشتر پس از سقط جنین رخ دهد.

در این صورت یک زن باید برای کمک گرفتن به نزدیکترین بیمارستان یا پزشک مراجعه کند.

در کشورهایی که سقط جنین جرم است، پزشکان یا پرستاران گاهی زنانی را که اقدام به سقط جنین کرده اند به پلیس تقبیح می کنند. توصیه می کنیم، در صورت امکان، پزشک مورد اعتماد زن را پیدا کنید.

در کشورهایی که می توان زنان را به دلیل سقط جنین تحت تعقیب قرار داد، لازم نیست به کادر پزشکی بگوییم که فردی سعی در سقط جنین داشته است، همچنین می توان گفت که سقط جنین خود به خودی داشته است. دکتر نمی تواند تفاوت را ببیند. درمان نیز به همین صورت است. پزشک برای تخلیه رحم اتساع و کورتاژ (D&C) یا آسپیراسیون خلاء انجام می دهد. پزشکان موظفند در همه موارد کمک کنند.

بیشتر بخوانید: خرید قرص سقط جنین

تب شدید بعد سقط جنین

تب شدید بعد سقط جنین

 

تب و لرز یک عارضه جانبی طبیعی میزوپروستول و همچنین برخی افزایش دمای بدن است. با این حال، اگر زن بیش از 24 ساعت تب (بیش از 38 درجه سانتیگراد) داشت، یا اگر تب بیش از 39 درجه داشت، با پزشک تماس بگیرید، زیرا ممکن است در نتیجه سقط ناقص عفونت ایجاد شود. نیاز به درمان (با آنتی بیوتیک و/ یا آسپیراسیون خلاء) دارد.

بیشتر بخوانید: ده باور اشتباه درباره سقط جنین

میزوپروستول

اگر میزوپروستول اثر نکرد

وقتی میزوپروستول اصلاً خونریزی ایجاد نکرد یا خونریزی کمی داشت اما حاملگی همچنان ادامه دارد، به این معنی است که سقط جنین اتفاق نیفتاده است. اگر بارداری پس از تلاش برای سقط جنین با این داروها ادامه یابد، خطر ناهنجاری های مادرزادی مانند تغییر شکل دستها یا پاها و مشکلات اعصاب جنین افزایش می یابد. به دلیل این خطر کم نقایص مادرزادی، اگر زن پس از مصرف میزوپروستول خود به خود سقط جنین نکند، باید کورتاژ انجام شود.
در کشورهایی که سقط جنین غیر قانونی است، لازم نیست به کادر پزشکی بگویید که قصد سقط جنین را داشته اید، همچنین می توانید بگویید که سقط جنین خود به خودی داشته اید. دکتر نمیتواند تفاوت را ببیند.

اگر سقط جنین ناقص بود، ممکن است به اتساع و کورتاژ (D&C) یا آسپیراسیون خلاء نیاز داشته باشید که در طی آن پزشک بافت باقیمانده را از رحم خارج می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما